Nová Škoda Superb působí již na první pohled oblejší a větší, ale zároveň tvarově mnohem více aerodynamičtější. Příslušnost Superbu ke značkě Škoda je nejvíce viditelná vpředu a to typickou osmiúhelníkovou maskou s povrchem typu Dark Chrome.
Nárazníky, kola, kliky či zpětná zrcátka jsou designově optimalizovány a přestože některé ostré linie si auto ještě ponechalo, celkově působí více jemně a oblo.
To, co vás zepředu upoutá tak den i v noci, jsou nová světla. Ty nově obsahují krystalické prvky a poprvé v historii nabízí automobilka i možnost příplatkových bi-LED matrix reflektorů. Každý obsahuje 2 moduly, které mají 36 diod a v noci vytvářejí efekt modré barvy. Zepředu je design karoserie členitý a hrany stále ještě dost ostré.
K takovému dynamičtějšímu vzhledu přispívají i denní světla s grafikou písmene L. Ty zadní jsou oproti předchůdci o něco užší a zachovávají si grafiku písmene C, ve vyšší výbavě jsou jejich součástí i animované „směrovky“.
Celkově přišel Superb designově o svůj předešlý vzhled ve stylu „tornado line“, přesto jde o mimořádně povedený vůz. Jak liftback verze, tak i combi karosářské provedení přinášejí elegantní a moderní styl. K tomu přispívají i nové designy disků a barvy laků, včetně černého Ebony či stříbrného Pebble.
Pokud jde o pohon, tak jako v předešlé generaci, Škodovka vsadila jak na benzinové tak i dieselové agregáty. Základem nabídky je již tradičně naftový motor s objemem 2,0 litru v provedení turbodiesel, který vám nabízí výkon 110 kW.
K dispozici je io něco výkonnější verze 2,0 litrového turbodieselu a to až 142 kW. V obou případech je základem nabídky 7-stupňová automatická převodovka DSG. Ta je standardem i v případě benzinových motorů, kde má Superb v nabídce 3 různé možnosti. První je 1,5 TSI evo2 MHEv, což je čtyřválec o výkonu 110 kW.
Dalšími dvěma benzinovými agregáty je 2,0 litrový benzin TSI a to ve dvou výkonnostních verzích. Slabší nabízí výkon 150 kW, ta silnější má výkon 195 kW.
Zatímco základní benzínový agregát je mild-hybrid, tedy disponuje 48V startérem a malou li-on baterií pro částečnou rekuperaci brzdné energie a možnost plachtění s vypnutým motorem, Škodovka nabízí také úplně nový a čistokrevný plug-in hybrid.
V jeho případě má označení 1,5 TSI PHEV a kombinuje tříválcový benzinový motor 1,5 TSI evo2 110 kW s elektromotorem s možností rychlého nabíjení. Celkový systémový výkon této technologie je potom 150 kW. Pro vás jako motoristu je výhodou možnost rychlého nabíjení i zvětšená kapacita baterie pro elektrický dojezd až 100 km.
(zdroj foto: https://www.skoda-auto.sk)
První dojem z nového Superbu, jakmile usednete za jeho volant, je o spojení moderny, elegance a prémiového vzhledu. Digitální kokpit, který se nachází hned před vámi za volantem, má úhlopříčku 10 palců, středový displej až 13 palců.
K tomu nabízí Škodovka premiérově pro model Superb i head-up displej s promítáním všech důležitých informací ve špičkové ostrosti přímo na čelní sklo.
Designově je interiér mimořádně čistý, středová konzole disponuje velkým úložným prostorem a co je zajímavé, volič převodovky se přesunul přímo na sloupek řízení, jak známe například od značky Mercedes. Samozřejmostí je ambientní osvětlení a minimalizace klasických hardwarových tlačítek s důrazem na účelnost.
Právě ty jsou z kategorie Smart Dials a nabízejí multifunkční využití, takže se nemusíte trápit s dotykovým ovládáním. Celkově je interiér ztělesněním prostornosti, přičemž Škodovka do výbavy přidala 28 prvků z kategorie Simply Clever. Můžete tak vyzkoušet bezdrátové nabíjení telefonu nebo nastavitelnou zadní loketní opěrku.
Samozřejmostí je i plná online konektivita, díky které jsou možné automatické aktualizace, ale také ovládání klimatizace na dálku. Pokud toužíte po kvalitním ozvučení prostoru kabiny, můžete sáhnout po systému Canton se 16 reproduktory.
Na závěr jsme si pro vás nechali představení nové generace Škoda Super ve stručných číslech, parametrech, charakteristikách a exaktních vlastnostech.
Začít třeba rozměry a ty jsou mírně odlišné pro verzi liftbacku a pro verzi combi. Zatímco ta první má délku 4912 mm a oproti předešlé generaci narostla o 43 mm, combi nabízí délku 4902 mm. Šířka obou verzí je 1849 mm, výškou se liší pouze o 1 mm, combi je o něco vyšší a má 1482 mm. Rozvor náprav obou verzí je 2841 mm.
Liftback nabízí zavazadlový prostor o velikosti 645 litrů, combi je štědřejší a disponuje prostorem až 690 litrů. Pokud se rozhodnete sklopit zadní sedačky a využít prostor celé kabiny i kufru naplno, dokážete se dostat až na objem 1920 litrů.
Pokud jde o motorové verze, všechny benzinové i dieselové motory disponují technologií 4 válců a 16 ventilů bez rozdílu. Základní benzínový agregát a základní dieselový agregát pak nabízí výkon 110 kW a to se 7-stupňovým DSG automatem. Totéž platí i pro výkonnější 150 kW a 195 kW benzíny a pro 142 kW TDI motor.
Zvláštní pozornost si z pohledu čísel zaslouží zcela nový plug-in hybrid, který kombinuje klasický 1,5 l TSI motor s elektromotorem. Jejich systémový výkon je 150 kW, kapacita baterie 25,7 kWh, dojezd 100 km ak tomu máte 6-stupňový automat DSG.
(zdroj foto: https://www.skoda-auto.sk)
zakoupené na runder.cz 22.11.2024
zakoupené na runder.cz 05.11.2024
zakoupené na runder.cz 17.11.2024
zakoupené na runder.cz 22.11.2024
zakoupené na runder.cz 12.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024